HARD WORK

fredag, augusti 15

Jag känner mig så dålig för att jag inte har bloggat sen tisdagen, påriktigt ni skulle bara veta vilka skuldkänslor jag har haft över det, men jag behövde tid för skolarbete.
Det är så att när jag valde en IB skola hade jag inte gjort så mycket research på hur det egentligen är. Hade såklart googlat liiite och varit där på en besöksdag men det hjälpte mig ändå inte såå mycket. Och det fanns nästan inga i min förra skola som var intresserade av det så vår elevhandledare sa typ en mening om det bara.
Så min point är, att jag fattade kanske inte riktigt hur svårt det verkligen är och hur mycket skolarbete det kommer att kräva. Första dagen med riktiga lektioner hade jag HL (high level) Math och fick 21 långa matteuppgifter tills nästa dag som tog 2,5 timmar att räkna. Andra dagen fick vi veta att vi ska skriva en akademisk essä i historia med 2000-4000 ord.
Och det känns ännu lite jobbigt med att prata engelska, fast jag alltid har haft lätt för det och pratar det ofta så är det en helt annan sak att alla bara pratar det. Men jag antar att jag kommer vänja mig.

I alla fall så vill jag bara att ni ska veta att jag älskar att blogga, det är absolut en av de bästa sakerna jag vet (hallå, har gjort det i tre år), men jag hoppas ni förstår om det i framtiden kan komma korta bloggpauser utan förvarning. Jag kommer helt enkelt att ha massor, IB skolor är det närmaste till universitetet. Och tro inte att jag slutar blogga bara för att jag inte har gjort det på ett tag, det skulle aldrig hända. Jag bloggar alltid när jag kan och hinner och har något att blogga om. Kanske jag börjar med något system att jag alltid bloggar i bussen till/från skolan eller nåt, de bussresorna är ändå så dödstråkiga.

Åh det känns så mycket bättre nu när jag har fått det här skrivet. Har stressat över bloggen de senaste dagarna, men nu känns det äntligen som att jag inte behöver det mer.

Men jag måste säga att på sommarlovet hade jag VÄRLDENS blogginspiration. Har ingen aning om varifrån den kom, men jag hade så många idéer och sånt, men hann inte skriva om allt. Nu har jag typ inget att skriva om.

Och om ni undrar hur det går annars i IB så går det bra, kan inte fatta att jag har fått en så bra klass! Så stor skillnad från min förra! De är från hela världen, bara några kan svenska. Alla är såå snälla och kommer alltid på en massa roliga saker. T.ex. andra skoldagen for vi typ alla efter skolan till McDonalds, idag köpte vi en födelsedagstårta åt en som hade födelsedag på matrasten och vi planerar en chick flick sleepover med Mean Girls.


Var så chockad av hur svårt det var så jag googlade runt lite, det här är vad jag hittade. Great.

1 kommentar:

  1. "Suffer now, relax later" tycker jag låter bra. Kämpa på Amanda! det kommer att gå jätte bra :)

    SvaraRadera