FÖR TRÖTT

lördag, augusti 23

Har varit MIA de senaste dagarna för jag har varit på lägerskola med min nya klass. Vi var nånstans mellan Ekenäs och Hangö på ett ställe där det fanns en lång sandstrand. Har haft det jättekul, men är däremot så trött att jag skulle kunna dö. Man fick välja om man skulle sova i tält eller hus och jag valde tält med några andra. Vi satte upp tälten i skogen färdigt, men på natten tog vi våra sovsäckar till stranden istället och låg där och väntade på soluppgången. Då var jag inte alls trött, men klockan 5-6 gick vi tillbaka in och jag somnade genast på golvet inne i typ festrummet. Såg på golvet i 2 timmar och det är all sömn jag fick den natten.

Vägen hem var påriktigt en mardröm, hade som sagt sovit två timmar så jag var dödstrött, hade typ en 10 kilos väska, inget busskort, ingen laddning i telefonen och nästa buss skulle gå om 2 timmar. Fixade tillsist det med att låna busspengar, gå en bit och sedan ta två olika bussar.
När jag kom hem somnade jag genast på soffan och känslan när jag vaknade 4 timmar senare var påriktigt obeskrivbar. Jag visste inte vilken dag det var, vad klockan var (trodde den var typ 3 på morgonen men den visade sig vara 6 på kvällen) och var alla var. Men det var ändå värt det! Alltså att vara uppe typ hela natten menar jag, fast man blir trött och förstörd nästa dag.

Har försökt ta det lugnt idag för jag har massor av program det här veckoslutet. Nu kan jag seriöst inte hålla mina ögon uppe längre, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar