BARNVAKTA & STRANDEN

onsdag, augusti 6

Har haft en ganska basic sommardag idag. Så skönt att bara leva och inte egentligen göra så mycket. För idag var det en vecka tills skolan börjar, nu är det typ bara 6 dagar kvar. Har inte så många sommarlovsplaner kvar men i alla fall några, imorgon ska jag i alla fall till stranden med kompisar.

När jag vaknade cyklade jag till min kusin för att barnvakta honom. Vi spelade wii tills lunchtid och när det var lunchtid cyklade vi till en glassbar för att äta lunch för att:
1. När jag barnvaktar blir det alltid typ glass eller snabbmat till lunch och
2. Det är sommarlov.

På vägen tillbaka från glassbaren kom det mitt i allt en hund springande framför oss. Vi cyklade på bilvägen och hunden sprang alltså på bilvägen så såklart stannade vi och tog fast den. Vi tänkte att den säkert hade sprungit bort från sin ägare när den var lös eller något så vi tog den i famnen och gick runt och skrek att vi hade hittat den. Ingen svarade så vi började knacka på dörrar. Ingen kände igen den men tillsist kom vi till en familj som sa att den hade varit på rymmen en vecka och att dom nog kunde ta hand om den och hålla den på sin gård tills ägaren kanske nån gång kommer. Den var såå söt och verkade så glad och inte alls skygg, jag tycker så synd om den om dens ägare aldrig kommer.


Vi bestämde oss för att cykla till grankulla för att posta ett brev. Vi har hållit på och sålt gamla saker på tori.fi och vi behövde skicka en sak som hade blivit såld. Det var såå lång väg och det var såå varmt plus att jag aldrig har cyklat/gått eller på något sätt tagit mig själv till grankulla förut. Men vi hittade fram som tur.

På vägen fanns så otroligt mycket hallon, Winnie (min kusin som jag barnvaktar) fick typ 10 händer fulla, seriöst.

Livet som vegetarian. Vegetarisk hamburgare hahah.

På kvällen hängde jag med Linda, vi skateade till stranden och sånt. Lexie har aldrig vågat komma ut på min balkong förut, men idag vågade den!

Det var i stort sett min dag! Hoppas ni inte tycker att det här inlägget var allt för tråkigt! Ska försöka blogga om roligare saker än bara vad jag gör osv. och jag ska försöka att inte ha så mycket iPhone bilder för herreguud de här bilderna blev suddiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar