FÖRSTA DAGEN

tisdag, augusti 12

Jessss nu är första dagen av skolan över! När första dagen är över känns det alltid lite bättre, man vet hurdant det är och man behöver inte vara nervös mer. Kan inte ännu berätta så mycket om hur det är i IB, för vi satt typ bara och lyssnade på info hela dagen. Och lekte lekar. Uj. Jag hatar lekar.
Men alla på min klass verkar jätte trevliga, jag vill gärna lära känna dom alla. Så det kommer säkert bli bra i den här skolan. Imorgon börjar läseordningen redan, jag skulle inte orka. Efter den här 4 timmars dagen av att lyssna på info blev jag så trött att jag måste gå och typ sova, och dessutom har jag huvudvärk. Jag har redan hört av mina vänner lite om hur det har varit i några andra skolor, men seriöst, jag är såå nyfiken ännu. Jag skulle ha velat vara en fluga i taket i alla olika skolor idag.

Jag kan i alla fall säga att den här skolan är helt annorlunda än min förra. Och eftersom det är gymnasiet så har man mycket mera frihet, man kan gå till bensinstationen på rasterna, man kan ha håltimmar, man behöver inte äta utan kan ha egen mat med osv. Men däremot måste man betala för allt, till och med papprena som man skriver prov på. Imorgon måste man ha med 175 €. Helt sjukt.




Hatar bildlösa inlägg så jag satte nu bara hit några bilder från de sista dagarna av sommaren.

1 kommentar:

  1. Duktiga A som gått till skolan fast det inte känns skoj. Fina lilla bruna är så söt. Ha ett trevligt veckoslut och försök vila och sov mycket så kanske det går bättre nästa vecka.

    SvaraRadera