WANTED: TRAMPOLINE

söndag, april 19




Nu när det har blivit vår och typ tillräckligt varmt kan man börja vara ute på trampolinen igen. Och med trampolinen menar jag våra kusiners trampolin, för vi har ingen. Ännu. Just nu funderar vi faktiskt väldigt mycket på att skaffa en trampolin, så vi skulle kunna gå ut och träna närsomhelst, och inte behöva gå/åka till våra kusiner för att hoppa. Vi har idag varit på en runda omkring i Esbo för att söka efter just en trampolin. Den började i Kodin Ykkönen (som har trampoliner på sin hemsida) men de sa att vi skulle gå till Intersport. I Intersport sa de att de kanske finns i Budget Sport eller Prisma. Men det var för långt dit och vi var bredvid K-Rauta så vi for till K-Rauta istället. Där hade de bara 3 meters trampoliner och det är för litet för oss så vi for till Bauhaus. I Bauhaus sa de att det kanske finns i Hong Kong men då var vi helt för långt bort från Hong Kong (no pun intended) för att fara dit.
Så jag har sökt lite runt på Internet och hittat några som ser ganska bra ut men ingen helt fantastisk. En Jump King 5,2 x 4,3 meter som är oval (se här: http://www.jumpking.fi/shop/soikea-trampoliini/ovalpod-17/) skulle ju vara rena drömmen. Tänk bara på allt man kan göra på en sån. Men priset är ju lite sjukt för en trampolin.
Jag skulle bara säga att om någon av er känner någon som vill bli av med sin trampolin eller om ni vill bli av med er egen trampolin så köper vi gärna den, så länge den är 4 meter och relativt billig. Det är nästan omöjligt att få tag på en billig och bra trampolin.

Jag hade nästan glömt hur man gör en volt eftersom att jag inte har hoppat på en liten trampolin (till skillnad från träningarna där vi har stora trampoliner) på länge. Jag kan inte längre landa på fötterna, but I'm working on it.


^ våra kusiners hund som är såå söt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar