FREDAG ♥︎

fredag, april 17

Glad fredag på er alla!
Nu är det äntligen veckoslut. Har haft en vecka full av att lyssna på Years & Years (typ mitt nya favoritband), äta banancookies, räkna fysik och planera allt möjligt.
Har gått igenom alla era svar från formuläret, och enligt er vill ni tydligen ha inlägg om min vardag och bilder tagna med systemkameran. Ska försöka blogga mera om sånt om det är det ni vill. Och ska verkligen försöka ta mera bilder med systemkameran. I alla fall när min telefon har en så skit kamera. Liksom om jag hade en iPhone 6 kanske det hade varit mera okej med telefonbilder? Är det bara jag eller känns det som att kameran på iPhone 4s bara blir sämre hela tiden? På veckoslutet var vi ju i Ekenäs och där var en av våra familjevänner som hade en jättecool telefon. Han höll på och visa dens olika "features" hela kvällen, den har 64 GB, om man swipear ett V på skärmen kommer ficklampan på, man låser upp den genom att visa sitt ansikte, och om någon försöker komma på ens kod så byter sig numrens plats varje gång, kameran är jättebra och det finns massor av bra apps osv. Jag tänkte helt att den där telefonen bara måste jag ha, den är inte ens så dyr. Så jag tänkte helt köpa den, men sen gjorde jag ändå inte det. Kanske någon gång i framtiden. Men just nu måste jag spara alla pengar jag har till sommaren när jag ska till Cali. Så efter att min helt skit iPhone 4s inte hade fungerat på en hel vecka för att den dog hela tiden så gick jag och köpte en Power Bank. Och inte en sådan där fjuttig liten från Glitter som håller typ en vecka, utan en ganska mycket dyrare och med mera kapacitet. Men livet känns helt underbart med den! Jag kan lyssna på musik OCH chatta på whatsapp på samma gång i bussen! Jag kan använda internet utan att vara nära ett uttag! Livet är så mycket enklare, jag vet att om någonting händer så har jag i alla fall en telefon så jag kan ringa någon. Enda problemet är att min telefon måste vara kopplad till power banken hela tiden annars dör den, lite som att power banken är en pacemaker och min telefon är kroppen utan hjärta.

Egentligen sitter jag bara här och skriver en massa onödigt om power banks som ni inte vill höra bara därför för att vädret är skit ute, det ösregnar hela tiden, och jag kan inte gå ut på min 10 kilometers länk. Eller jag skulle kunna men jag vill inte springa i regnet. Istället ska jag visa er en bild från veckan.


Jag träffade Kenza. Kenza är min absoluta favoritbloggare, har läst hennes blogg on-and-off i flera år. Absolut älskar hennes stil så jag ville såklart träffa henne när hon kom till Finland.
MEN bilden är alldeles hemsk. Ville gråta och skratta på samma gång när jag såg den. Jag ser ut som ett spöke bredvid Kenza som är superbrun, supervacker och har jättefina kläder. Tänkte typ sudda ut mitt ansikte (och kroppen också) först för jag förstör hela bilden, men sen bestämde jag mig för att inte bry mig så satans mycket. Jag menar, det här är en bild på mig, efter en jobbig skoldag och med smutsigt hår och minimalt smink, bredvid Kenza, en av världens typ vackraste människor med massor av smink och fina kläder. Det var det. Vem bryr sig.

2 kommentarer:

  1. I mina ögon är det nog du som vinner: du ser verkligare ut.

    SvaraRadera