MARSEILLE

tisdag, april 7

Den näst sista destinationen på kryssningen var Marseille. I Marseille har jag varit två gånger förut, och det är en väldigt speciell fransk stad, eftersom den är delvis storstad och delvis slummig och ghetto-aktig. Den här byggnaden var så otroligt fascinerande, jag förstår ännu inte heller hur den hålls uppe. Jag är med för att få skala.

Det fanns ett stort tak utomhus som hölls upp av pelare, som var en spegel.

Vi for till det här museumet.

Tog ett foto på den här bilen bara därför för att den är min bästa färg, och jag har aldrig sett en bil i den här färgen förut. Jag vill ha en sån bil.

Här började vi komma till slumgatorna, efter att ha varit i en liten carrefour och köpt franskt godis.

Kände mig så stolt när jag beställde en crepe på franska alldeles själv. Har aldrig ätit en äkta crepe, så när jag såg en liten crepe-kiosk tog jag chansen. Galet god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar