ONSDAG.

torsdag, april 23

Idag var det onsdag, alltså har halva veckan gått. Tänkte köra en snabb update på vad som har hänt eftersom ni röstade på att ni tycker om sånt.
Måndagen kommer jag seriöst inte ihåg mera, sorry men mitt minne är inte så långt.
Tisdagen var en mera spännande dag. Efter skolan hade jag min första jobbintervju någonsin för ett sommarjobb på YLE. Blev lite försenad för jag måste ta buss, metro, tåg och sedan springa för att komma dit och jag var så stressad och i panik. Men jag kom till sist bara tre minuter försenat. Så ganska bra. De gav mig en goodiebag också, men en anteckningsbok, en penna, godis och en scarf. Tycker goodiebagen var en trevlig detalj, för även om man inte får jobbet så har man en goodiebag som tröst hahah.

^ Här ovanför ser du lite av innehållet i goodiebagen

En annan stor och bra sak hände på tisdagen. Sedan jag skrev mitt förra blogginlägg om att vi söker en trampolin har jag mejlat med lite olika typer via tori.fi. Hittade en Jump King trampolin (de som kostar typ 800€) för bara 80€!!! De hade använt den i flera år och den vsr lite rostig, men vad gör det, den studsar bra! Sen behövde vi såklart också skyddnsät och det hittade vi också för mer än hälften billigare än normalt på tori.fi. Så vi for och hämtade trampolinen och skuddsnätet från två olika ställen och sen kom våra kusiners familj till oss och hjälpte oss bygga. Det var verkligen svårare än jag hade föreställt mig att bygga ihop en trampolin.
Det tog ända tills idag, onsdagen att bygga den. Linda kom till mig efter skolan, och stackars hon blev tvungen att hjälpa mig att bygga klart trampolinen. MEN vi fick det gjort idag och jag är sååå glad. Vi köpte en trampolin bara 10 år för sent, men jag är ändå så otroligt nöjd. Imorgon är det torsdag, sen fredag och sen veckoslut, kämpa på alla!

^ har lånat alla dessa böcker för ekonomin och borde läsa dom nu på 2-3 veckor... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar