V-DAY IN VIDEOS

lördag, februari 14

Tänkte göra ett lite speciellt inlägg, med en massa videomaterial som ni kan se på denna vändag. Själv har min vändag varit precis så som jag tänkte, hemma med massor av choklad och netflix, och Linda har varit här och "hjälpt" mig äta min nutella.

MAT

Första videon jag tänkte visa er är under kategorin mat. Den här videon var i min subscription feed för några dagar sedan, och sedan dess har jag inte slutat tänka på den. Det är alltså så att jag har varit på godisstrejk hela året hittills, men jag bestämde mig för att jag får äta choklad på vändagen. Så jag har planerat vad jag ska laga/äta ganska länge, och det sista receptet i den här videon är vad jag bestämde mig för att laga, och det gjorde jag också.

KUNSKAP

De flesta av er vet säkert vad TED Talks är, kanske har ni sett på såna i skolan eller så bara på fritiden. Det är alltså människor som håller föreläsningar om olika saker, alltså det kan vara allt från indianstammar till hur man tjänar pengar eller information om 3D printers. Oftast är de väldigt intressanta. Nu till vändagen kom den här videon, som handlar om matematiken i kärlek och jag tyckte den var ganska intressant. Titta på den om du har tråkigt eller om du vill ta en paus i allt såp-Netflix-tittande.

SKANDAL-FILMEN
Skandalfilmen är som du kanske eller kanske inte gissade 50 shades of grey. Den sägs vara ootroligt dålig, fick 1/5 stjärnor i HBL tror jag, 3.2 på IMDB och har fått såå dålig kritik. Så istället för att sätta trailern till den hit och ta tid av era liv för att se på någonting hemskt så kan ni se på den här komiska parodin av auditionerna till den.

NÅGONTING ATT GÖRA
När du känner att du inte orkar ligga i soffan och slöa mera och vill ha någonting riktigt att göra kan du lära dig dansen till den ultimataste singel-sången, Single Ladies av Beyonce. Här uppe är en video på hur det ska se ut, HÄR är en tutorial på hur du lär dig den, HÄR är en video på en liten flicka som kan den så att du kan känna dig dålig för att en flicka som är mycket yngre än dig är bättre än dig och HÄR är en video av den här dansen dansad av en oväntad person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar