LATELY

lördag, februari 14

Har igen inte bloggat på en tid, förlåååt såå mycket! I alla fall, som alla i Finland åtminstone vet så har de två senaste dagarna varit ganska speciella skoldagar. På torsdagen var det först penkkis och sen på fredagen var det Gammeldansen/vanhat. 

Först, penkkisen. Det var den första penkkisen jag någonsin varit på, och eftersom penkkarit inte egentligen är en IB grej så behövde vi inte komma till skolan förrän 11, men jag for till 10. Det var helt galet utomhus, typ alla ettor och tvåor gömde sig inomhus eftersom treorna var ute och vandaliserade alla som kom ut. De skrev med permanenta tuscher på människors ansikten, sprutade vispgrädde, ketchup och barbeque sauce på människor och tejpade människor fast i träd med jesustejp. Jag och en Julia från min klass fick en idé att smyga bakom träden för att få en närmare syn. När vi kom dit märkte vi att det stod en hel Alepa-kass full med godis nära vägkanten, vi sprang och tog den förrän ABI:na fick fast oss. När vi kom tillbaka in delade vi godiset med de andra och märkte att det fanns fyra burkar öl gömda i påsen, som en pojke från min klass genast tog XD.

"IB drinkin watermelon" står det på flaket. Fast penkkarit inte är för IB, eftersom det inte är den sista skoldagen för IB elever så är de ändå med och har sin egna vagn. Det verkade så roligt och jag kan inte vänta tills jag får kasta pajer i människors ansikten och dekorera en egen halare!

Sen på fredagen var det Gammeldansen. Hela skoldagen tittade vi alla på allas klänningar och funderade på hurdana vi själv ville ha. Det fanns så många fina klänningar. Dansen tog typ 1,5 timme och den var så bra! Med "den" menar jag elevdansen, resten kunde bli liiite tråkigt att titta på, men elevdansen var såå bra och man fick sån lust att dansa där själv. Och såklart hade de någon som gjorde en bakåtvolt där.

Det var så fint dekorerat och såg typ prom-aktigt ut.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar