BOUNCE

onsdag, februari 18

Ni undrar kanske var jag har varit eller vad jag har gjort på sportlovet hittills. I alla fall har jag inte bloggat så mycket som jag skulle ha velat. Men jag kan skylla på att jag har haft ganska mycket program, eller åtminstone har det inte varit ett totalt chill sportlov. 

På lördagen var jag hemma hela morgonen i mitt rum och typ tittade på netflix. Lördagen var alltså vändagen, och jag hade planerat på att ligga i sängen och äta choklad hela dagen hahah. För det var alltså den dagen som jag "gav mig själv lov" att bryta min godisstrejk. Nå, i alla fall, efter att ha gjort det i några timmar kände jag mig ändå ensam, så jag bestämde med Linda att hon skulle komma till mig. Hon kom, vi åt nutella, beställde pizza och jag lagade kaffe för första gången i mitt liv med vår espressomaskin (det var på tiden...). Kommer ärligt talat inte ihåg vad som hände på kvällen när Linda for hem. Ups.

På söndagen träffade jag Julia en stund mitt på dagen i Sello, gick på café och gick runt i butiker. Och just det, före det for jag och min syster hem till våra kusiner för att vår moster hade bakat fastlagsbullar (och hennes fastlagsbullar är verkligen... the bomb dot com).

På måndagen började mitt och Cillas trampolingymnastik dagsläger. Vi anmälde oss alltså till ett dagsläger för några veckor sedan som är 1,5 timme långt varje morgon klockan 9. Så hela veckan har jag haft väckning på 7:45, vilket avslappnande lov med andra ord. På lägret finns det en lägergrupp och sen en kilparyhmä eller alltså såna som tävlar (och är därför jävla bra!). Lägret var helt suuuperroligt. När jag kom och efter att jag hade varit på en länk satt jag mig ner för att ta det lugnt. Men då kom Tilda in i mitt rum och sa att hon hade tråkigt, och när jag tänkte efter hade jag faktiskt det också. Tro det eller ej, men jag hade fått nog av Netflix XD. Vi ringde efter Linda och for alla till Sello och gick på cafè. Sen kom Linda hem till oss och vi tittade på gamla foton och lyssnade på musik. 

På tisdagen hade jag det där lägret igen, sen bar det in till stan med några familjebekanta för att filma in en liten film på ett universitet. Stressigt, tog hela dagen, kom hem 8 på kvällen och resultatet var... medelmåttigt.

Idag, alltså på onsdagen så for jag som vanligt på dagslägret. Sen for jag med Tilda och Cilla in till TLK som är i stan bredvid Nosturi vid hamnen. TLK står för Taitoliikuntakeskus och är alltså en ganska ghetto plats med trampoliner, air track, madrasser och sånt. Där var vi några timmar, sen for vi hem.

Nu sitter jag här och ska snart börja packa. För imorgon far jag nämligen till Sverige. Och nej, det är inte någon skidresa utan det är bara till Stockholm, för att hälsa på kusinerna och shoppa och sånt. Hoppeligen blir det helt kul fast jag ärligt talat är ganska ledsen över att behöva fara bort hemifrån. Fast typ alla mina vänner är utomlands så finns här ju några kvar hemma, plus att jag måste avbryta trampolingymnastiklägret. Missar de två sista dagarna och det skulle jag verkligen inte vilja, alltså seriöst, skulle träna där från morgon till kväll om jag kunde. Fast jag har muskelvärk i allt från nacken och ryggen till vristerna och fingrarna så vill jag inte missa det. För att man kan redan se lite av en sixpack komma på sidan av min mage och dessutom skulle jag vilja lära mig bakåtvolt. Nåja, jag far väl till Sverige och äter bort min början-till-sixpack istället... 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar