FOOD

tisdag, mars 31

Aaah maten på kryssningen <3. Maten var gratis, det var nästan hela tiden en buffe på gång på våningen ovanför oss så det var bara att gå och ta mat närsomhelst. Det fanns alltid 5 olika efterrätter att välja mellan t.ex. cupcakes, creme brulee, tårtbitar och sånt, och man behövde inte bara ta en, man kunde ta flera. Det fanns typ allt man kunde tänka sig behöva någonsin. Och sen kom vi hem från kryssningen och levde på ett paket rågbröd i en vecka...
Nä men seriöst, jag är aldrig på diet på resor, för varför skulle jag? Om det är ändå gången man kanske far någonstans och där finns något man vill smaka på så kommer man bara ångra sig om man inte gör det. Men sen när man kommer tillbaka hem är det svårt att anpassa sig tillbaka till en hälsosam diet. När det är påsk nu också så är det extra svårt, vi har allt påskgodis kvar från när barn kommer och "påsk-trick-or-treat-ar". Jag lovar att jag har ätit godis varenda dag sen jag kom hem. Inte stolt. Men jag försöker vänja mig av vid det.

Hade bara sett såna här vattenmelons utskärningar på bilder på Internet förut, men någon som jobbade i köket på båten hade tydligen gjort ett ansikte. Först när jag såg det blev jag jätte skrämd, sen fattade jag att det var en vattenmelon.

Megalunchen före...

... megalunchen efter. Som ni ser åt jag inte ens hälften xd
Men när man har så massor att äta så äter man ett hugg av en sak och sen vill man testa något annat osv. och sen tillsist orkar man inte med sina egna rester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar