CAKE

söndag, mars 15

På lördagen hade min kusin 10-års kalas. Min moster hade lagat massor av kakor och brownies. Alltså varenda kaka var typ som en dröm i sig, det fanns en vitchoklad-mudcake, en körsbärs cheesecake, en banoffee pie och ooey gooey brownies med karamellsås och marshmallows. Jag hade träningar före kalaset, så jag var jättehungrig och de här kakorna var såå goda. Särskilt banoffee-pajen, det är en paj med banan, karamellsås och choklad. Om ni inte har prövat på det förut, så rekommenderar jag att ni typ bakar det nu för det var en av de godaste sakerna jag har ätit i HELA mitt liv!





Eftersom mina kusiner ännu är ganska små så bestod dagen också av att springa omkring och sedan leka i en lekpark. Vi var där heeela dagen, såg på Melodifestivalen på kvällen och sen for vi hem. Har annars inte alls följt med Melodifestivalen förutom igår, och Måns var helt klart bäst enligt mig, med han som jojkade som tvåa.

1 kommentar:

  1. Tack Manda, det var fint och vackert skrivet. Bra att nån ens uppskattade ens tårtor

    SvaraRadera