DELF

tisdag, mars 3

Imorgon har jag DELF prov. DELF betyder Diplômes d'études en langue francaise och är ett internationellt franskaprov. Det är inte via skolan, och det kostar. Det finns en oral del och en skriftlig del, och för den orala delen kommer någon fransman att komma och prata med oss i 10 minuter. Av alla de år som jag har studerat franska så är det här typ det viktigaste provet, som testar allt jag har lärt mig, men jag har inte klarat av att öva typ alls. Har lyssnat på franska sånger, tittat på franska videon och försökt prata franska. Är ganska nervös inför morgondagen tbh.
 Den här videon hittade jag om hur man ska bete sig under DELF testet. Alltså alla dom här sakerna är så självklara och jag var så trött när jag hittade den här videon att jag bara satt och typ dog av skratt åt den. Iaf i den där delen när man ska berätta om sin senaste semester, jag skrattade så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar