PALERMO

lördag, mars 28

Nu kommer vi till dag 2 av min resa, och den första destinationen på kryssningen, Palermo. Palermo är huvudstaden på Sicilien. Jag har faktiskt varit på Sicilien förut, när jag var riktigt riktigt liten (det var min första Europa-resa tror jag). Om ni har sett filmen The Godfather så vet ni kanske att mafiosorna där kommer från Palermo. Vi hade lite otur med vädret, det var ganska kallt för den största delen av dagen, men solen kom nog fram på eftermiddagen. Palermo var ganska litet men ändå jätte vackert.

Det fanns massor av hästar i Palermo.


Det här var ett stort museum som var otroligt mäktigt från utsidan. 
 
 Jag utanför det stora museumet.


Måste bara ta ett foto på det här hotellet eftersom det påminde mig om Grand Budapest Hotel, eftersom det var så stort och vackert och om man bara sätter in ordet Budapest här mellan Grand och Hotel skulle det vara det.


Palermo var en idyllisk liten italiensk stad. Kanske inte någonstans jag skulle flytta men absolut ett fint ställe att besöka. Det fanns inte så mycket restauranger eller butiker, men fint att gå runt i och titta på husen och hästarna på gatorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar