EDITING

söndag, mars 15


Typ hela dagen har jag suttit och redigerat bilder och filmer. Borde egentligen packa helt för fullt med tanke på att jag ska stiga upp redan klockan 4 imorgon, men jag hatar att packa. Jag är så weather confused, liksom vad ska man packa med till Medelhavet när det är typ 15 grader på alla ställen? Vårkläder? Sommarkläder? Vinterkläder? Det är ju vinter, men vi far till ett "sommarställe" fast vädret där är ganska vårigt. Så jag vet inte alls. Har hittills en blanding av allt. 

Tillbaka till redigerandet. Det jag håller på med är en animation. När man filmar en film, t.ex. en en minut lång film, så är det ju egentligen hundratals bilder efter varandra som bildar en film. Om man pausar filmen så ser man ju att det är en bild. Vad en film egentligen är är massor av bilder efter varandra. Det man inte tänker på är hur otroligt mycket bilder det behövs för t.ex. en minut, och inte mindre en timme. När man gör en animation så måste man ju göra varenda bild själv. Det är det jag har hållit på med idag. I photoshop har jag redigerat över 100 bilder en och en och sedan satt ihop dem till en kort film. P.g.a. tidsbristen och några andra saker så är det kanske inte världens bästa animation, men en början i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar