WHATEVER

lördag, mars 14

Hej på er igen! Typ 10 dagar sen sist? I alla fall, nu är jag tillbaka, allt är bra, eller underbart egentligen. Jag ska berätta lite vad jag har hållit på med under senaste tiden.


Har haft en väldigt tung period medan jag var borta. Varje dag har sett likadan ut, såhär: vakna 6:30, vara i skolan 8-16, vara hemma typ 17, göra skolarbete tills 23:30 och sen gå i säng. Ingen "fritid" alls. Har läst böcker, gjort presentationer och skrivit essäer/uppsatser. Jag var typ kvävd i skolarbete och har aldrig känt mig så nördig förut hahah. Men fick i alla fall ALLT gjort den här veckan, just nu har jag inget skolarbete alls kvar i den här perioden förutom provveckan om typ 2 veckor. Men annars är all fixat och klart för nästa vecka, då jag ska bort, men det berättar jag mera om senare i det här inlägget. Nu när jag har fått min fritid tillbaka känns det så konstigt. Jag har aldrig förut haft tråkigt, i alla fall inte på flera år. Nu har jag tråkigt, liksom finns det verkligen ingenting som jag måste göra? Ska jag BARA sitta ner och titta på netflix? Inte läsa franska ord på samma gång? Inte laga en prezi eller öva på en presentation? Finns det ingenting jag MÅSTE läsa? Inget diagram att sitta och fixa på i Excel? Jag kan göra vad jag vill, men jag har glömt hur man gör. Jag satt vid min dator idag på morgonen, hade tittat på alla youtube videos i min feed, gått igenom instagram, öppnat alla appar, lyssnat på musik och det hade bara gått en timme sedan jag vaknade. Och mina träningar, alltså nästa bestämda program, är först om några timmar. Så jag satt ner och funderade på vad jag skulle göra. Sen jag kom ihåg bloggen och nu äntligen skriver jag ett inlägg.

Bilden där uppe är förresten insidan av ett kalejdoskop, var med skolan på ett museum och fotade dem.


Vänstra bilden demonstrerar mitt liv de senaste tre veckorna. Varje vecka i biologin gör vi ett experiment en hel lektion, och sen får man typ 5 dagar på sig att skriva en lab report. Man måste göra ett diagram i Excel, skriva om metoder, research questions, variabler, conclusion och evaluation och allt möjligt. Det har tagit otroligt länge, för man måste skriva typ 2000 ord.

På torsdagen hade jag redan blivit klar med allt, så jag träffade Joanna och Sofia i stan, vi for till BK och satt och catchade up. Och sen gjorde jag en fläta åt Joanna.


H&M i Forum hade just öppnat så man fick gratis Jelly Beans. Satt sedan och åt dem med mina vänner på engelska lektionen nästa dag, dom var helt okej.


Jätte intressant jag vet... Men jag lagade för första gången riktigt Macaroni and cheese igår. Man blandar mjölk, mjöl, smör och ost och sätter det på pasta. Det blev lite annorlunda för jag använde fullkornspasta och lågfett-högprotein ost. Men helt gott.

Alltså det finns seriöst inte mycket att berätta om senaste tiden, mest har som sagt bara varit skolarbete. MEN, nu till det roliga, på måndag, alltså om två dagar, far jag på KRYSSNING! Såå taggad! Far till Italien, Frankrike, Spanien och Tunisien och det tar en vecka, kommer tillbaka nästa måndag. Fast det är bara mars och det kommer säkert inte vara så varmt så kommer det ändå bli jätte roligt. Det är min farfars fru som har födelsedag och har bjudit hela sin släkt, så dit kommer min supersöta kusin och mina "styv"kusiner från Chicago som jag bara har sett en gång i mitt liv. Kommer säkert bli väldigt kul! Och eftersom jag har varit på kryssning en gång förut vet jag att wifin är såå dålig, så det blir nog tyvärr ingen bloggning. Men instagram och snapchat kan jag försöka uppdatera alltid när jag är i land, så följ mig där för uppdateringar:
instagram: amandanails
snapchat: amandafredrica
eller fota den här med er snapchat:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar