HOPE IS THE THING WITH FEATHERS

måndag, mars 2

Det här veckoslutet har gått såå snabbt. Och jag har varit såå busy. På fredagen for jag övernatten till Julia FAST jag visste att jag hade massor av läxor över veckoslutet. Vi köpte Ben & Jerry's Cinnamon Buns, som har kommit till R-kiosken i Finland! Och sen hade vi choklad och varma mackor. Vi hade inte setts på ett tag så vi hade ju en del att catcha up på. Sen på lördagen for jag till träningarna där min tränare hade mig att stå på händerna tills de började skaka och jag blev helt röd i ansiktet. Men det var ändå jättekul på träningarna, och hela veckoslutet har jag längtat tillbaka till träningarna. Efter det for vi hem till våra familjevänner, vi redigerade en film och åt godis hela kvällen. På söndagen hade jag redan skjutit upp allt skolarbete med två dagar, så efter att ha ätit en lyxfrukost tog jag itu med att läsa finska och skriva om dikter. Sen kom min farfar och hans fru på lunch, vilket ytterligare skärde ner på tiden att göra läxor. Och ännu efter det for jag till butiken för att köpa mat och träffa Linda. Linda och jag kom hem till mig och åt nutella, och då ringde Julia och ville också komma. Så hahah, trots att jag hade otroligt mycket läxor hann jag inte med något. Så sen efter att båda hade farit hem satt jag till 12 på natten och skrev om dikter. Imorgon har jag matematikprov och borde ha läst typ 50 sidor svenska, men det har jag inte gjort något åt. Och på tisdagen har vi DELF prov och på onsdagen deadline för lab report. Så joo... Ibland gör man dåliga val i livet och så får man lida för dom senare. Men sånt är det.

Tre snapchats från sleepovern hos Julia. 



Söndag morgon = ligga i sängen med en ny pyjamas och äta pannkakor. Sen kan man ta itu med sitt liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar