FREDAG

lördag, januari 31

Tänkte göra ett lite annorlunda inlägg för en gångs skull, och ska berätta vad jag har gjort under en (o)vanlig fredag.

9:00 - Physics test part 1 - multiple choice
Första delen av det förfärliga fysikprovet som jag har övat på i veckor. Man väljer svar A, B, C eller D till varje fråga och man skriver det på ett speciellt multiple choice papper som maskinkollas genast efteråt så man får sitt resultat genast. Kände mig bra med hur det gick, trodde jag fick typ allt rätt, men tydligen fick jag bara 72 % rätt.

10:08 - Physics test part 2
Helvete. Jag tror att jag inte fick en endaste uppgift rätt, seriöst mina svar var helt konstiga och uppgifterna var såå svåra. Just när minutvisaren slog 11:48 räknade jag ut ett svar och skulle skriva det på mitt prov, men läraren skrek "stop writing everyone!", sen försökte jag ändå skriva det snabbt och hon skrek "MANDY! Scratch that", och sen måste jag stryka över det. Förstod först senare att jag skulle ha bordat leka att jag suddade det men inte påriktigt gjort det :/




11:48 - Lunch
Efter det hemska fysikprovet var det dags för lunch. Typ alla som har valfri fysik satt och pratade om vad de hade fått för svar och ännu också lät det som att jag inte fick en enda rätt XD. Lunchpausen var ganska lång så vi stod och pratade och jag passade på att skriva på min Art Reflection.

12:45 - Science fair
Ni vet i alla amerikanska filmer när de har science fairs i skolorna? Alla har ett eget bord i en gympasal och man ställer ut ett plakat med fakta och bilder och sen ett experiment, typ en minivulkan som spottar ut lava? Typ som den här bilden. I alla fall, IB1:orna hade en sån för oss, vi fick gå runt i typ en timme och lyssna på när de presenterade sina projekt. Typ en grupp hade gjort en vulkan, en grupp hade gjort en raket av en Dr Pepper flaska, en grupp hade hittat ett sätt att få elektricitet från frukter osv. Och man fick gratis glass och choklad, och sen skulle man rösta på vilken som var bäst.

13:30 - TOK
Sista TOK lektionen det här läseåret, vi bara diskuterade allmänt om vad TOK är.

14:15 - Skolan slutade, gick hem till en flicka från min klass med tre andra flickor och bakade nutella cookies. Måste fara till träningarna redan efter typ en timme, så jag hann inte smaka på cookiesen.

15:20 - Med cookie dough i munnen måste jag springa ut ur dörren för att hinna till min buss som skulle ta mig till träningarna i Helsingfors

15:45 - Framme i Kampen, letade upp Julia. Vi försökte förtvivlat hitta stället där våra träningar skulle vara. Min telefon höll på att dö men med sista akkun jag hade kvar använde vi gps:n för att hitta dit.

16:04 - Kom äntligen fram, lite försenat och fick veta att stället som vi hade kommit till bara var deras kontor, och att träningarna var i Hagnäs. Vi hade ingen chans att hinna mera så vi bestämde oss för att titta runt i Kampen och Forum och gå på något café. Vi for till picnic och jag tog en jättegod smoothie, Julia tog en oreobrownie.



17:27 - Tog en buss till Haukilahti.

17:40 - Steg ut ur bussen, försökte hitta till en typ från min klass hus, jag skulle på sleepover till henne. Hon svarade inte i telefonen, så jag typ tappade bort mig i skogen hahah. Till sist kom jag på rätt spår igen och just då ringde hon. Hahha sånt är livet. Sen gick vi till butiken, köpte massor av babymat (nam), croissanter och juice. Vi såg på skräckfilmer och pratade och gjorde allt möjligt kul. Och firade att provveckan var slut såklart. Så det var min dag igår, på fredagen, ganska lyckad dag skulle jag säga :).

Katris väns hund som var hos henne ^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar