THREE DAY WEEKEND

måndag, januari 26


Det som är mångas dröm har gått i uppfyllelse för mig. Jag har ett tre dagars veckoslut. Först lördag och söndag, och sen eftersom jag har provvecka och inget prov på måndagen så har jag måndagen (idag) ledig. Ska snart bege mig till Iso Omena området för att fara hem till en från min klass, och vara där största delen av dagen. Sen måste jag också öva massor på franskaprovet, alltså ärligt talat så orkar jag inte med franska, har inte gjort det på hela läsåret, men DELF testet närmar sig och vi har prov på onsdag så jag måste skärpa mig. 

Vad har jag gjort det här tredagars veckoslutet då? På fredagen hängde jag i Iso Omena på ett kafé i några timmar, sen for jag till Helsingfors för jag och Julia skulle på en danslektion. Det slutade med att vi kom försent och måste skippa den, fråga mig inte hur xD. Vi for och hoppade istället, hittade massor med smått bråte i Tiger som ändå var nödvändigt, t.ex. häften för nästa period (Tiger's häften är dom bästa). 

Lördagen började jag med att fara på infotilfälle hos EF Språkresor i Helsingfors. Ska kanske på språkresa, men det är inte 100 % säkert ännu. Skulle verkligen vilja.
Efter det var det träningar, min syster Tilda bestämde sig för att komma med. Vi övade volter och nästa gång blir det bakåtvolter. Sen gick jag ut och sprang, tränade lite i mitt rum och tittade på Netflix.

Söndagen blev mest bara Netflix och ett snabbt besök till IKEA, där jag köpte nya kuddar och en stekspade xD. Är lite missnöjd med kuddarna, försökte få dom sådär tumblr-aktiga, jag kanske visar dom nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar