SKI DAY

tisdag, januari 6





Idag prövade jag på något som jag aldrig har gjort förut, nämligen att snowboarda. Mina vänner skulle fara till Serena (där hade jag heller aldrig varit och skidat förut) och skida och snowboarda och de frågade om jag ville med. Först tänkte jag inte fara, jag är sjuk, det är sista dagen av lovet och jag har aldrig snowboardat förut. Men sen tänkte jag på mina nyårslöften om att pröva nya saker och ta chanser, så jag for dit ändå. Min telefon dog på vägen dit (den hade då 61 % laddning kvar -.-) och jag hade glömt laddaren så det var lite svårt att hitta de andra. Men jag gick dit till uthyrningen, hyrde utrustning och sa bara till försäljaren att jag har aldrig gjort det här förut och jag vet inte vad jag ska ha. Fick till sist på monorna, tog snowboarden med mig och hittade mina vänner XD

Efter att ha farit en gång i lilla backen och fallit tusen gånger sa en av mina vänner på skämt "Nu går vi till stora backen". Alla skrattade men sen for vi påriktigt dit XD Föll första gången, men andra gången föll jag inte alls. Yayyy. Föll av liften halvvägs en gång, så fick åla mig tillbaka ner. Men annars gick det ganska bra :)

Imorgon börjar skolan. Jag vet inte om jag är glad eller ledsen, kanske båda. Är stressad över mitt historieprojekt som ska vara klart om två dagar. Och jag måste välja mina IB ämnen snart. Har oroat mig tillräckligt över framtiden det här lovet. Har till och med tittat på massa universitet och seriöst funderat på vad jag vill bli.

Jag saknar alltid jullov så otroligt mycket, och fast jag var sjuk typ precis hela jullovet (och blev frisk dagen före skolan, just typiskt...) så kommer jag sakna det. Kommer att sakna att ligga i min säng, dricka te och se på film heeela dagen lång varje dag. Har sett sååå många underbara filmer, många klassiker, men tyckte speciellt om Taxi Driver och Léon. Nu ska jag fortsätta se på Pulp Fiction och ta det lugnt de sista timmarna av lovet :)

PS. Märkte att jag hade fått 10 000 visningar på min blogg, tack alla underbara läsare, hoppas ni fortsätter läsa min blogg i fortsättningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar