NYE

torsdag, januari 1

Gott nytt år och god morgon alla! Nu har 2015 börjat, det här ska bli det bästa året hittills! Har ännu inte tänkt på att det är januari, inte december mera. Julen är helt klart över, skolan börjar om 6 dagar, snart blir det vår, sen sommar och så vidare. Jag kan berätta lite om min nyårsafton för ni kanske vill veta. Först for jag till våra familjevänner som bor ganska ute på landet, var där några timmar och åt och sånt. Sen tog jag bussen till en flicka från min parallellklass, där var vi typ 15 människor, vi hängde och dansade och lyssnade på musik. Vid midnatt for vi ut och skjuta raketer, om du är min vän på snapchat kan du se. Om du inte är min vän på snapchat så får ni gärna adda mig, jag sätter mystory's ibland (ofta enligt några av mina vänner). Då får ni se mera av mitt liv om ni är stalkers lol. I alla fall jag heter amandafredrica på snapchat, adda gärna!
Vi hade bara tre raketer och en av dom kom nästan på mig. Efter raketskjutningen började alla fara vidare, jag och tre andra tog bussen in till Helsingfors. Helsingfors var fullt av äckligt fulla människor, som spydde och grät och svimmade överallt. Vi hade gjort en bucket list med saker som vi ville göra på natten, och nummer ett var att gå till McDonald's. McDonald's var helt fullt, där var långa köer och en man hade svimmat där. Vi satt där en stund, åt hamburgare och äppelpajer. Sen ville vi bara hem så vi hittade en buss och tog den, vi var alla på ganska dåligt humör p.g.a. olika saker och trötta också.

Så min nyårsafton var helt okej, skulle ha varit bättre om vi inte hade farit till Helsingfors. Aldrig igen. Jag har märkt att nyårsafton är alltid ganska skit, eller inte skit men det lever i alla fall inte upp till mina förväntningar. Åtminstone de tre, kanske fyra, senaste åren. När jag var mindre var dom nog alltid bra.

Men fast nyårsafton kanske inte var så bra som den skulle ha kunnat vara så tänker jag inte vara deppig. Nyårsafton bestämmer inte hur året kommer att bli, och jag tänker vara positiv, för jag vet att det här året kommer att bli det bästa hittills. Jag kan känna det på mig, så starkt.



^ Min outfit igår

2 kommentarer: