VAPPEN-BREAK

söndag, maj 3

Jag trodde helt seriöst att jag hade bloggat under den här veckan. Så jag har inte haft några skuldkänslor alls eller något, jag har tänkt att jag har haft bloggen under kontroll. Men sen tittar jag in och märker att senast jag bloggade var på måndagen och det är söndag idag. Oops.
Men nu är det i alla fall sista dagen av vappen-lovet eller vad man nu ska kalla det. Ett veckoslut plus en dag. Och jag kan ju berätta lite kort vad jag har gjort.

Först av allt vill jag be om förlåtelse för alla bilder. Eller kanske jag borde säga bristen på bilderna. Min telefon är i riktigt dåligt skick nuförtiden, den spazzar och fastnar och fryser och dör. Och det hjälper ju inte särskilt mycket att jag lämnade laddaren efter mig i tåget på måndagen och den enda jag hade råd med att köpa var en "extra kort" 12 cm laddare från clas ohlson. Varför är iPhone-laddare så extremt dyra? I alla fall, den är så kort att jag inte kan vara på telefonen medan den laddar, och ni som känner mig vet att jag kan inte vara på telefonen om den inte laddar heller, för då dör den genast. Så jag kan liksom aldrig vara på min telefon xd. Därför tar jag aldrig mera några bilder typ, vilket är väldigt sorgligt, för jag slår vad om att det skulle bli massor av roliga bilder och allt möjligt annars.

Men nu tillbaka till Vappen. Typ alla jag känner for till Kaivopuisto och firade vappen. Men såklart fick jag inte för mina föräldrar för att jag är "för ung" och sånt. Istället åkte jag med till Ekenäs med min familj och två andra familjer, och firade vappen som jag har gjort det typ varje år av mitt liv, bara att med mindre människor än vanligt till och med. Men jaa, vi åt godis, lyssnade på musik och sånt och så gick den kvällen till. Nästa dag vaknade vi och fick höra att vi skulle gå och sälja ballonger. Ni som har varit i Ekenäs vet helt utan tvekan till Lejonparken. På första maj går alltid ALLA barn till Lejonparken för att leka medan vuxna väntar på att de ska börja sjunga där. Och ALLA barn vill ha en ballong. Så vi gick omkring och sålde ballonger, och pengarna skulle gå till vår familjevän Tildes skola. Först ville ju ingen köpa men efter en stund fick vi alla sålda utom tre helt tomma och en ful. Min favorit var nog helt klart Furby-ballongen.


Man ser Furby ballongen uppe i vänstra hörnet lite.

Efter det for vi till en annan familjeväns första maj fest som vi också var på förra året. Den är lite större och dit kommer massa människor i olika åldrar, kanske 50 allt som allt eller mera. Där fanns två helt små pojkar som hela tiden gick runt mig och min syster och sa "är du kär? är du kär". Tillsist ville man ju få dom att sluta och kanske också lite se deras reaktion, så jag sa joo. Sen började dom med "vem är du kär i?" och tillsist, av samma orsaker, sa jag på skämt "i dig". Alltså deras reaktion var typ den sötaste, de började plocka blommor och sen erkände den ena pojken (kom ihåg, han var typ 9) att han var kär i mig också och sen skulle vi typ gifta oss. Men just då måste vi fara hem. Tilda skulle ha cheerleading uppvisning tidigt nästa dag så hon kunde inte bli kvar i Ekenäs en natt till fast våra föräldrar skulle bli det. Så vår mamma körde oss till Karis tågstation med våra familjevänner och sen tog vi tåget därifrån. En halv timme senare, efter att ha spelat Heads Up hela tågresan, var vi i Esbo Centrum och jag och Tilda tog en buss därifrån. Vi stannade i en butik, köpte allt vi trodde att vi behövde (i.e. godis och läsk), kom hem, beställde pizza, hoppade på trampolinen i två timmar, åt pizzan på trampolinen och gick in när det blev mörkt.






Har ännu inte skrivit mera om vår nya trampolin, kanske jag gör det idag.


Så det här allt hände alltså på fredagen. På lördagen degade jag i sängen hela dagen och gjorde absolut ingenting nödvändigt tills klockan blev typ 6 då jag gick i duschen och sminkade mig. Mötte upp mina vänner i Kamppen klockan åtta och for på en fest i stan. Festen var helt superkul och där var kanske 20-30 människor, inte vet jag, det var för mörkt för att räkna, men sen måste vi fara hem när hon som hade festens föräldrar var på väg hem. Tog buss till Alberga men nästa buss från Alberga hem till mig gick 6:23 och klockan var typ 2 så jag tog en taxi istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar