SOMMARKLÄNNINGAR

torsdag, maj 14

Hej igen! Jag har inte bloggat på eevigheter typ. Men jag kan säga att det har hänt mera på de senaste veckorna än vad det har hänt under hela året före det sammanlagt typ. Eller så känns det i alla fall. Det är så massor som händer nu, massor av speciella dagar och bara några veckor kvar av skolan. Den här lördagen har jag ju Helsinki City Run (som jag för övrigt inte har övat typ alls till... vi får se hur det går :P), sen stafettkarnevalen, en begravning och sen nästa veckoslut skolavslutning. Och mellan det massor av prov och skolgrejer. Och sen har vi Mattnatten i skolan, där man ska sova över och sånt. Och massor annat. Sista träningarna före sommaren är nästa tisdag, så det är ju lite sorgligt.

Men nu till det som det här inlägget egentligen skulle handla om; sommarklänningar. Behöver tre klänningar för de tre nästa veckosluten. En: klänning som passar på en begravning. Alltså helst svart, och lite finare. Två: fin och somrig klänning för våravslutningen i skolan och respektive studentfester. Tre: en lättare och mera casual klänning för päättärit samma kväll som skolavslutningen. Många kommer säkert byta om till shorts eller något sånt, men jag skulle vilja ha en somrig klänning men som man ändå kan spilla något på och springa runt i. Och ja sen som fjärde kanske till min födelsedag och alla sommarfester, men kanske jag kan använda samma för det.

Så det är alla klänningar jag behöver. Och jag behöver dom ganska snabbt. Så jag har sökt runt på typ alla internetsidor jag vet, men jag hittar typ ingenting som riktigt passar. Har ni redan hittat en klänning för våravslutningen och det? Varifrån brukar ni köpa era klänningar?

^ Gjorde snabbt ett litet kollage med några helt fina klänningar (och ett set) som jag hittade. Vad tycker ni, vilken är finast?

1 kommentar:

  1. Ja brukar typ altti köpa alla klänningar från utomlands, men i såhär fysiska butiker i Finland så tycker jag BikBok har sjukt fina klänningar och sets och Vila har iaf iår ganska fina klänningar! Sen från näte så Chiquelle har jättefina saker men de beror ju på om de hinner fram. Hoppas du hittar någo :)

    SvaraRadera