SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

torsdag, juli 24

Lite random fråga, men jag kom ihåg att du på din förra blogg sagt att du gjort hälsosammare bananpannkakor så vill du dela med dig av receptet? :)
Omg! Mitt favoritrecept ever! Såklart jag kan dela med mig av det, jag kan göra ett helt inlägg om det, nästa inlägg fast!

Vilken typ av musik lyssnar du mest på?
Den här frågan är så svår att svara på, jag har inte egentligen en speciell musiksort som jag lyssnar på, men om jag skulle ha så antar jag att det skulle vara pop. Älskar musik, lyssnar på musik varje dag, men jag har inga idoler, utan lyssnar på enskilda låtar som jag älskar. De kan dessutom vara helt olika från varandra, långsam sorglig eller glad och upbeat.
Min absoluta favoritsång just nu som jag har lyssnat på hela sommaren är Robin Schulz remix av Waves, men jag kan göra ett collage med alla mina favo-låtar just nu:


Vilka alla bloggar läser du?
Just nu är det inte så många, men såna som jag känners bloggar t.ex. http://juliamelindas.forme.se/  och sen andra som jag inte vet om jag får länka. Läser typ inga större bloggar förutom ibland typ linnahlborg, zaralarsson, blogilates eller andra som jag inte kommer ihåg namnet på just nu.

Ska du vlogga?
Hahah, jag tror nog inte att jag ska göra det. I alla fall inte just nu. Jag älskar att vlogga, vi gör det ofta på resor, men jag tror inte jag nånsin skulle sätta ut det på internet. Fast det är nog något jag gärna skulle göra.

Favoritland? Varför just det landet?
Av de länder som jag har varit i kan jag inte välja bara ett, älskar typ alla länder seriöst! Men om jag får välja många blir det England, Singapore, Indonesien, Sverige och Italien. Och jag älskar alla andra länder också!

Favoritfärg? Varför just den färgen?
Min favoritfärg är ljusblå/turkos. Älskar den för det är färgen på vattnet (ibland) och den är så somrig och tropisk. Typ allt i mitt rum är i den färgen, och det är inte ens på flit, jag bara råkar köpa saker i den färgen för jag älskar den så mycket.

Vem är din kändiscrush?
Som sagt har jag inga idoler, MEN jag har dock en youtube crush, eller egentligen två, och det är Jack och Finn Harries. Älskar dom så sjukt mycket, älskar deras videos och de är båda så snygga!


Kan du göra en sminkvideo alltså hur du sminkar dig och vilka produkter du använder?
Kaaaanske. I alla fall kan jag göra ett sånt blogginlägg någon gång, men trust me, det är inte så intressant. Jag sminkar mig inte alls lika mycket som förr, använder foundation, fyller i ögonbrynen och sätter lite mascara.

Hur lång är du?
Jag är 164 cm, och jag kommer troligen inte växa alls mer, så jag förblir en liten midget 4evah.
Okej nä, skämtade bara, jag är faktiskt ganska nöjd med min längd.

Vilken dag vill du återuppleva?
Just nu finns det bara en dag som jag såå mycket skulle vilja återuppleva, och det är den dagen då jag surfade för första gången. Alltså ni har ingen aning om hur länge jag har längtat efter att få göra det, och det var så awesome!

Vad är dina favoritbutiker och var finns de?
Bra att du satt med det där 'var finns de' för typ inga av mina favoritbutiker finns i Finland XD.
Om jag måste välja en i Finland så blir det väl bikbok. Annars är det:
Brandy Melville - finns utomlands, närmaste är i Stockholm och Tallinn
Victoria's Secret - närmaste med kläder finns i London
Bershka - finns typ i hela Europa men inte i norden, närmaste är i Tallinn
Pull & Bear - samma som ovan
Forever21 - närmaste är typ i London, är inte säker om det finns närmare. Men de har en bra nätbutik.
ebay.com - måste såklart nämnas! har köpt typ 45678 saker därifrån och det är såå billigt!
Om ni känner mig så vet ni att jag ääälskar att internetshoppa :)


Vad tycker du om din nya skola och din gamla skola?
Min gamla skola var helt okej, började tycka mer om den på nian men på sjuan tyckte jag inte så mycket om den. Min nya skola kan jag inte säga något om, jag har ju inte börjat i den ännu.
Men av det lilla jag har sett så verkar den väldigt annorlunda men bra :)

Gillar du Baby Lips? Vilken är bäst?
Jag tycker att baby lips är helt okej, det finns nog bättre läppbalsam out there, men de doftar i alla fall gott! Min favorit är Melon Mania som doftar vattenmelon, men den är limited edition så den finns inte att köpa mera.

Om du skulle måsta välja 5 skönhetsprodukter, vilka skulle du välja? 
foundation - maybelline fit me stick foundation
puder - maybelline dream mat powder
ögonbrynskit - sleek brow kit
mascara - benefit they're real
och sen vad som helst för läppbalsam

Ser du framemot hösten?
 Jaa, jag undrar verkligen hur min nya skola kommer att vara och hur alla människor där är! Men samtidigt vill jag inte att sommaren ska ta slut, det känns som den just började.

Vem är din förebild?
Hmm.. har funderat på det här så länge, vet faktiskt inte. Hur sorgligt det än låter så har jag typ ingen förebild. Eller jag har typ vissa youtubers och instagramers men inte är de egentligen mina "förebilder".

Det var alla frågor för den här gången, hoppas ni alla fick svar på era frågor!

1 kommentar: