SWEET 16

torsdag, juni 12


Jag startade den här bloggen genast när klockan slog 00:00 idag och det blev min 16:e födelsedag. Jag bara kände att jag behövde en ny blogg när jag fyllde 16, och inte ha kvar samma gamla som jag har haft i över 3 år.
Jag hade alltså fått ledigt från Alepa idag eftersom det var min födelsedag, jag frågade min chef och han sa att det passar bra bara jag arbetar in den dagen senare. Så jag fick sova länge, och jag var helt otroligt trött efter att ha sovit så lite hela den här veckan och förra veckan. Därför vaknade jag för första gången i mitt liv först när min familj stod vid min säng med morgonmål och presenter. Annars brukar jag alltid ligga och vänta på att dom ska komma.
Ni undrar säkert vad jag fick (eller så inte), så jag ska berätta. JAG FICK EN GOPRO. Ni anar inte hur lycklig jag var när jag rev upp pappret och såg GoPro HERO 3+! Jag kan ännu inte heller förstå det! Det var vad jag önskade mig allra mest, och jag fick det! Jag fick också ett halsband och så får jag beställa nya springskor (Free Run eller Roshe Run eller vad som helst). Jag är såå glad och tacksam över allt jag fick, ni vet inte ens hur glad jag har varit hela dagen för den sakens skull!



Klockan halv elva sprang jag iväg till bussen och for iväg till stan för att fira min födelsedag med Linda, Joanna och Sofia på borgbacken. Där var vi sedan till typ åtta på kvällen. Var verkligen en sjukt rolig dag, vi åkte i nästan alla karuseller (Kingi var tyvärr stängd för reparation), köpte Slush Ice och sockervadd, tog massor av bilder och har skrikit och skrattat ihjäl oss.





Ens födelsedag är nog den enda (om ens det) som man verkligen inte behöver vara det minsta hälsosam, enligt mig iaf. Åt bakelser till morgonmål, hamburgare till lunch och pizza till middag, och dessutom massa annat skit hahah. Har inte ätit en enda hälsosam sak på hela dagen, men för första gången någonsin ångrar jag inget. Det är ju ändå min födelsedag liksom.
På tal om pizza så var det också en lite rolig sak med det. När jag kom hem fick jag beställa pizzataxi. När man beställer pizzataxi finns det en ruta tillsist där man kan skriva "övrig info" som typ dörrkoden till ens hus eller något sånt. Där skrev jag istället att det är min födelsedag, och om dom kan skriva något trevligt på pizzakartongen. När pizzan kom gick jag och Winnie ut för att hämta den, och då satt chauffören i bilen och smajlade stort. Sen öppnade han dörren och nästan skrek "AMANDAAA SULL ON SYNTTÄRIT TÄNÄÄÄÄÄN!! TÄSS ON SULLE SYNTTÄRILAHJA!". Sen gav han en gratis pepsi next och en pizzakartong där han hade skrivit happy birthday och ritat typ ett hjärta (hahah) runt mitt namn.



Nu är den här dagen redan slut, och jag måste säga att jag har haft en helt awesome födelsedag! Imorgon måste jag tillbaka till Alepa igen, och sen får man veta vilken skola man kom in i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar