FREE AT LAST

måndag, juni 16

Mitt sommarjobb i Alepa är nu äntligen slut! Det kommer att bli såå härligt att inte mera behöva stiga upp klockan 7 och snabbt cykla iväg dit, vara där 6 timmar och slita med otroligt tunga lådor, och sen urtrött komma hem. Nu kan jag vakna hur sent som helst och göra exakt vad jag vill! Det är som att mitt riktiga sommarlov börjar först nu, så jag är nu lika glad som alla andra var på skolavslutningen.

Fast det var nog ganska roligt att jobba i Alepa. I alla fall ibland. Jag tyckte mest om när kunderna kom och frågade saker, fast jag är såå dålig på finska var det ändå roligt att hjälpa dom. Och det var också roligt att rada upp kex och godis. Men det är såå tråkigt att rada upp typ tomatkross och senap och välling. Och kalla saker, typ yogurt, är det allra värsta.
Och man kanske tror att dom som jobbar där är elaka, men det är dom inte alls. Alla är så snälla och hjälper en med allt möjligt som man behöver hjälp med. Typ 29 av de 30 som jobbade där var ungdomar, eftersom det Alepa är ett sånt jobb som mest ungdomar har för att tjäna pengar.


För att fira att jobbet är slut gick vi ut och åkte med pennyboardarna och köpte smoothie. Fast sen började det snöa och hagla sjukt stora isbitar, fint väder första lediga dagen liksom...
Julia gav sin födelsedagspresent från Sverige till mig idag, den var helt sjuukt fin! Det var ett YSL läppstift, ett mini OPI nagellack och massor av choklad. Tack ännu Julia!

Sista bilden är från igår, det var verkligen inte så där fint väder idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar