HELSINKI DESIGN WEEK

lördag, september 6




Nu ska jag uppdatera er lite på vad som har hänt i mitt liv på senaste tiden. På torsdagen hade jag alltså en biologi-uppgift som skulle vara inne senast 00:00 på natten. Träffade Linda i Sello och catchade up med henne på Arnold's, sen kom vi hem till mig. Jag tänkte att jag ändå skulle hinna med biologin efter att hon hade farit. Sen när hon for måste jag genast börja med det. Men då CRASHADE MIN DATOR. Min macbook pro som jag har haft i flera år! Jag satte på den, den började pipa och ha något konstigt alarm och en lampa blinkade. Googlade runt lite och det visade sig att hela datorn är helt full, alltså det finns INGET minne kvar. Så det var bara att fara iväg akut in till Helsingfors, till Verkkokauppa och köpa en extern hårddisk att flytta över allt på. Slutet gott allting gott, min dator fungerar nu igen och jag fick min biologiläxa inlämnad redan klockan halv elva.

Igår, fredag var det en vanlig skoldag, det var fiskfärs till mat (min bästa skolmat ever), vi spelade tic tac toe på timmen och istället för historia lyssnade vi på en lecture. Så alla såndäna små saker tillsammans gjorde att det blev en jätterolig dag. Och efter skolan hängde vi i Iso Omena. På kvällen ringde en från min klass som bor närmast mig och frågade om jag ville komma och springa. Det ville jag förstås, så det gjorde min dag ännu mera awesome. Jag vet inte riktigt vad pointen med att jag skriver det här är, men i alla fall hade jag en jättebra dag :)

Idag var det nån Helsinki Design Week sak i Gräsviken som jag for på. Hittade inget där men hittade fina saker inne i centrum i stället, från butiker som jag vanligtvis inte brukar gå till, t.ex. Benetton och Björn Borg. Sen hade jag träningar som VERKLIGEN var intesiva, dessutom skadade jag mig. Men nu ska jag till min kusins kalas, så ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar