HALLOWEEN WEEK

torsdag, oktober 30

Den här veckan är det halloween, vilket vi inte firar så mycket i Finland, och det har jag alltid tyckt att är synd. Vi började i alla fall halloween veckan på ett roligt sätt i skolan. Jag och två andra hade en musikpresentation som skulle handla om två kompositörer från 1500-talet, Lasso och Palestrina. Vi skulle bara berätta allmännt om deras liv och sånt, ganska tråkigt, så vi bestämde oss för att spicea upp de lite. I mitten av vår powerpoint presentation hade vi en slide med flickan från The Excorcist. Och vi hade sett till att det var helt mörkt i rummet när vi presenterade. Hahah. Och vi förklarade det med att vi bara ville se att alla ännu följde med. Sen i slutet hade vi ännu till en doge-bild. 

Imorgon ska jag till skolan mycket tidigare än vanligt för vi ska ha halloween bake sale. Vi ska sälja bakelser som vi har bakat och vara utklädda. Och efter det har vi världens bästa prank planerat. En typ från vår klass som alltid skrämmer oss ska äntligen få sin hämnd. Katie ska gömma sig inne i ett skåp och hoppa ut med en mask på, och vi har planerat varenda liten detalj.
På lördag är det Konventen och det kommer bli så kul! Det är på Sveaborg, så det kommer bli spännande att se hur man kan ta sig hem därifrån mitt i natten.

Vi lämnade faktiskt det där i presentationen.

vår doge-bild i slutet

Mina armar är så klottiga :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar