2014 RECAP LIST

tisdag, december 30

Beskriv året med tre ord.
Spännande, annorlunda, stressigt.

Bästa köpet?
Hmm.. svår fråga eftersom det gäller hela året men kanske min skolväska. Om gåvor räknas så är det helt klart min goPro.
  
Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Såå många men speciellt de här (de är i viktighets-ordning):
Waves - Mr Probz (Robin Schultz remix)  <- har varit min favoritsång hela året, lyssnat på den säkert över 1000 gånger från radion, från cd-skiva, från telefonen, från youtube
Riptide - Vance Joy <- samma som ovan, fast inte riktigt lika länge, lyssnar ännu på den
Rather Be - Clean Bandit  <- lyssnade på den här MASSOR på våren, tycker inte mer om
Dark Horse - Katy Perry  <- lyssnade på den här när jag sprang på våren och under HCR
There Goes My Baby - Enrique Iglesias  <- lyssnade på den här i Grekland
Disclosure - Latch  <- har lyssnat på den här på många olika tillfällen
Anaconda - Nicki Minaj  <- kommer att komma ihåg från skolan och hur alla alltid hatade den men ändå sjöng på den, och hur jag och Katie gick underjorden från metron i Helsingfors på väg till Konventen och sjöng allt vad vi orkade
Happy - Pharrell Williams  <- lyssnade på den på våren, årets mest överspelade sång, hatar den nu
Smells Like Teen Spirit - Nirvana  <- långt ner på listan för att jag ännu lyssnar på den, älskar den
Find You - Zedd  <- lyssnade på den då när Divergent kom ut, och älskade den
Nobody To Love - Sigma  <- påminner  mig om alla roadtrips och bilresor
Children Of The Ocean - Cody Simpson  <- tycker inte mer om den, men den får mig att tänka på sommaren
Changes - Faul & Wad Ad vs Pnau  <- påminner mig on sommaren och våren

Finns säkert massor andra, men jag kommer seriöst inte ihåg dem just nu. Har lyssnat på såå mycket musik det här året.

Vem har du umgåtts med mest?
Första halvan av året var det säkert Julia, Linda, Joanna och Sofia. På sommarlovet Julia, och mina kusiner och min syster. När skolan började så började jag umgås massor med alla från min nya klass.

Har du haft ett förhållande under 2014?
Nej.

Vart reste du under 2014?
Till Sverige två gånger och till Grekland på sommaren.

Vad var din största tabbe 2014?


Vilka ser du som de största händelserna under året?
Gick ut grundskolan, började gymnasiet, gick i surfskola, sprang halvmarathon, vann en filmtävling, fyllde 16 år, var på Cody Simpsons och Enrique Iglesias konsert, 

Har du blivit bättre på något?
Såå många saker säkert, absolut engelska, sen typ alla skolämnen, typ måla/rita, jag har blivit socialare,  surfa (lol), trampolintricks, att springa och säkert massor annat.

Vad var extra dåligt med året?
Jag tycker inte att något egentligen har varit extra dåligt.

Vad var extra bra?
Att jag råkade komma in i den skolan som jag kom in i, att jag fick mina föräldrar övertalade om att fara till Grekland och surfa, att sista delen av nian var den bästa delen av hela högstadiet, att jag lärde känna underbara människor, och allt möjligt sånt.


Lärde du känna några nya människor?
Hmmm.. gissa tre gånger :)

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Det går säkert inte en dag utan att jag prövar på något nytt. Okej kanske inte riktigt, men vi har ett inside joke att mitt motto är "There's a first for everything" för det verkar som att det hela tiden händer nya saker till mig.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla de här frågorna är så konstiga, det är ju ett helt år vi pratar om här, såklart saker gjorde mig riktigt glad.

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Enda jobbet jag hade i år var att sommarjobba i Alepa. Största framgången där var väl att jag klarade mig igenom det levande.

Största framgång på det privata planet?
Alla underbara nya vänner som jag har fått.

Vem saknade du?
Mina vänner från grundskolan och kanske lite min surfcoach.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag tänker försöka vara snällare, äta hälsosammare, springa mera, spara på mina pengar och inte slösa dom som jag har gjort den här hösten, planera skolarbeten bättre, gå i säng tidigare och försöka vara mindre stressad.

Tror du 2015 kommer bli lika bra?
Bättre :)

Vad kommer du sakna från 2014?
Allt som jag har berättat om i det här inlägget, mest sommaren. Det jag har gjort HELA dagen idag är att gå igenom bilder från 2014, och jag kan säga att jag kommer nog sakna en del.

Vad önskar du att du gjort mer?
Sparat pengar, varit modigare och tagit mera foton.

Vad spenderade du mest pengar på?
MAT helt klart. Tyvärr.

Och så slutligen; dina planer inför 2015?
Jag tänker springa ett halvmarathon igen, springa The Color Run, försöka få ett bra sommarjobb, fara på kryssning igen, troligtvis fara på språkresa med Julia (kommer bli det bästa någonsin), börjar IB påriktigt (om jag kommer igenom såklart XD) och säkert en massa andra saker som jag inte ännu har planerat.

Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Att vara positiv, inte bli för stressad och att ha roligt!
























                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar