BEST SECRET SANTA

fredag, december 19

Min klass och min parallellklass hade tillsammans Secret Santa den här veckan. Secret Santa är när alla blir lottade ett namn och sen ska man köpa en julklapp åt den personen för en viss summa (vi hade 5 euro). Man ska helst inte säga till nån vem man har som Secret Santa förrän efter att man har gett presenten, och personen får gissa.
På onsdagen samlades båda klasserna i bildkonstklassen och åt jultårtor och drack glögg. Alla presenter var på ett bord. Det var meningen att en person kommer upp, väljer en present, säger åt vem den är, sen kommer den personen upp, tar sin present, och väljer ett nytt paket.
20 minuter gick och nästan alla hade fått sina paket. Jag började bli orolig att jag inte skulle få något paket alls. Efter en tid fanns det bara ett paket kvar, en lakritsburk. Jag tänkte att det måste vara min present. Men då mitt i allt hittade någon ett annat litet paket någonstans ifrån. Det paketet råkade vara mitt paket. Det var en liten 5 cm låda med ett rött band runt.
Jag väntade lite med att öppna det. Alla andra hade redan öppnat sina paket, så de satt och tittade på när jag öppnade mitt.
Här är den lilla lådan med mitt namn på.

Det första jag såg när jag lyfte på locket var den här lilla lappen. På den står det:
If thou hafh lust for chocolate
If thee trip balls
If thee were to hurt thouself

Först förstod jag ingenting, sen senare förstod jag vad som menades, jag berättar snart.

Jag lyfte på lappen och såg det här:

Jag lyfte på pappret/tyget, och hittade det här:



Alla som satt och tittade på när jag öppnade paketet ville titta på lappen, och sen mitt i allt märkte nån att det stod något på andra sidan.

På den här lappen står det:
1 (only one drop of acid, don't worry)
2 (the key leads to a cabinet in room J)
3 tötö töö

Under tyget med nyckeln fanns det här:
Det är en reese's pb cup (min absoluta favoritgodis), nerds och ett sött plåster. Efter att ha fått reda på vem som gav presenten och pratat med honom har jag förstått ramsan som ståd på papperslappen.
Det är:
If thou hafh lust for chocolate = reese's peanut butter cup:en
If thee trip balls = nerdarna har LSD på sig, LSD gör att man trippar
If thee were to hurt thouself = ett plåster om ja skadar mig

Också, på andra sidan:
1 (only one drop of acid, don't worry) = han satt inte mycket LSD, det är inte farligt
2 (the key leads to a cabinet in room J) = har varit i rum J fyra gånger, prövat alla skåp, men nyckeln funkade inte till något. Sen sa han att det tydligen var fel klassrum, så jag ska pröva igen senare. Och tydligen är det "not a pleasant surprise".
3 (tötö töö) något med vad som är inne i skåpet att göra

Jag tycker att det här var den bästa och kreativaste presenten typ nånsin. Jag blev så glad av att få den, alla andra fick bara choklad eller något sånt. Och enligt min Secret Santa så kom han på det här kvällen föra när han märkte att han hade glömt hela den här Secret Santa grejen. Så ganska awesome :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar