ÄÄÄH.

måndag, november 24


Såhär ser världen ut just nu. Jag vet inte om jag tycker om det eller ej. Ju för sig är det ju snart december, så kanske det är lika så bra att vi har snö. Fast jag kommer tröttna på det så snabbt, dessutom är jag en sån person som fryser extremt mycket.

Idag är det måndag morgon. Den tredje perioden börjar idag, vilket betyder att 2/5 av Pre DP är avklarat och 2/15 av hela gymnasiet. Men idag är det inte skola, utan dagsverke. Jag och en flicka från min klass ska tillsammans till YLE, där jag var på prao.

Det här veckoslutet var helt jättebra. Först for jag hem till en typ från min klass, där några andra också var. Vi spelade ett gitarrspel, bakade, pratade och allt möjligt sånt. Sen på kvällen for jag och en därifrån iväg till två andra typer som väntade på oss på ett scoutställe där vi skulle ha sleepover. Vi kom dit typ 9-10 på kvällen. Sen såg vi på skräckfilmer, åt kaka, beställde pizza, pratade och låg på golvet i våra sovsäckar. Vi for och sova typ 8 på morgonen och vaknade 10. Så man var väl lite trött. XD

Nästa dag gick vi till Lidl så fort det öppnade. Vi köpte morgonmål, men jag ville inte äta något för jag hade så mensvärk. En typ for hem, så det var bara jag och en annan och vi gick runt och pratade tills jag måste ta min buss hem. Hemma började jag se på en film men sen märkte jag att jag såg dubbelt så jag skulle "vila huvudet". Min mamma väckte mig 3 timmar senare för att äta middag och det var helt mörkt ute.

2 kommentarer: